Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.08.2022 08:17 - Обира на Хазната
Автор: baskeret Категория: Други   
Прочетен: 662 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Мислех си, че и тези с кебапчетата и наливната бира не са очаквали толкова много народ, разглеждах кокетките по сергиите, заслушвах „намахани“ разговори, когато видях от всички алеи да се стичат въоръжени до зъби юнаци от всички фолклорни области, даже имаше и от „елефтерията“ на съседите. Един беше като „моканина“ на Йовков, като от хорото на Мърквичка, но и неговия силях беше пълен с ятагани пищови и револвери. Друг ходеше изсухлил манлихерата и с приклада ѝ закачаше сочните дупета които достигаше. Периферно видях, че Детелина ми махаше да отида, тя се беше посветила на женските носии.

Много красива котелчанската носия! -смее се тя.

Котленската, Детелинче! -поправям я приятелски. –Преди да стана колумнист, бях комунист, и не съм си давал сметка за етнобитието на старите „котлянки“, но скоро леля Марийка - съседката ми разказа, как се впечатлили самодейките от „хранително вкусовия“, навремето, като я видели с носията от Котел...!

Възстановката беше много хубава! -казва отдалеч, всички да я чуят, съпругата на Геро, а зад тях идват Жоро и жена ми. –Ние ходим редовно на Преслав, и там ги правят супер, ама и тази беше хубава! –Ама защо „Орханийската“ хазна, тук няма ли местен обир? -пита ме тя.

Жоро, ще го изядеш ли това кимчи! –„припалва“ гневно Детелина, като вижда мъжа си.

Когато си в „корейско село“, прави като корейците! -невъзмутимо отвръща Жоро.

А, той и Бас щеше да опита кимчи, но пи много бира, и отказа! -както винаги жена ми е против мен, и защитава Жоро.

Сигурно има! -отговарям на увисналия въпрос аз. Наоколо има прекрасни места за обири, засади и нахвърляния. На „Белите води“ може със сигурност, на „Злостен“ също е красиво за обири. На „Коминчето“, не мога да преценя! Прадядо ми е разправял легенди заТалим таш“ и „Конак тарла“. „Дълга дълга“, не става, може би на „Пиздра“, там също е красиво! -гледам периферно Детелина да ме гледа влюбено. –На „Пальов трап“ ...! -поглеждам над Детелина. –Но защо да гадаем! -казвам. –Вчера не видяхме ли как се обира хазната! Хората бяха облечени ежедневно, като за парламентарен контрол. Излезе един на трибуната и вика: Еф 16 блок хиляда и едно, са супер самолети! „Само че вие сте били ВиКа „ПСОВ“ специалист!“ -отговаря му друг. „Да, ама аз от малък се интересувам от авиони!“ -отговаря първият.

„–Предлагам Грипен или Ел 59, аз като бивш пилот...“ -опитва се да надвика Събранието трети.

„–Толкова си бил пилот!“ -крещят от залата. Ние имаме източници!“

Ние имаме А 10, нали? -пита ме Геро.

Не! Защо мислиш, че имаме? -питам го.

Нали имаме американска база! -сигурен е Геро.

Ние построихме и руски транзит, но газ нямаме! -Детелина си тръсва усмихнато главата и ме хваща с две ръце над китката.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: baskeret
Категория: Други
Прочетен: 394983
Постинги: 259
Коментари: 351
Гласове: 846
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930